Sunday, December 27, 2009

2009 makin meninggalkan kita...

sepanjang tahun 2009..dari awal tahun sampai la akhir tahun..ade banyak kenangan terindah berlaku dlam hidupku..berprogram, jadi ajk proram, jd sekretariat mpP, jadi tu, jadi ni..hmm..mcm2 la..smpaikan saya dh malas nk pegang jawatan..hehe..
ok, kali ni saya rase mcm nk tinjau balek kenangan sepanjang tahun ni..

pada bulan januari...
saya kenal dengan kak wahyuni..die kaunselor pelatih di UMP..ntah cam ne boleh jd baik dengan die..hmm.. pada 10 januari, aku jadi setiausaha bg program die..ABK,"Asas Bimbingan dan Kaunseling"..first time aku jadi S/U..tp, pada bulan tu jugak aku jadi sekretariat mpP..sekretariat mpP di bawah TYDP..

kenangan bersama kak wahyuni

bulan februari..
sekali lagi aku diundang utk menjadi s/U utk program Hikmah kembara..program kak wahyuni jugak..program ni berlangsung di Anggulia Beach resOrt, Marang, Trg.. program ni diorganized oleh pihak JHEPA sendiri utk pelajar P1n P2.. utk menaikkan smgt diorang dlm belajar.. en. sahar sbg pengarah mase tu..then, sms prgram jugak, en.sahar ade menunjukkan gmbr graduation pelajar2... wah, seronok nya dapat terima ijazah..

peserta program

dalam dewan anggulia

peserta program dengan fasilitator

bulan MaC..
bulan 3 ni plak 2 program clash..2 program dalam 1 hari, dh la dua2 program aku pegang jawatan.. ;-).. program ini berlaku pada 28 mac dimana 1 program dengan silat, kursus jenazah dan 1 lagi program dengan mpP, interfaith diaLoGue..utk program dgn silat aku pegang jwtan sbg ajk cenderahati n program dengan mpp plak aku pegang jwtan sbg ajk pendftran. aku rase ahli silat mmg btol2 marah dgn aku sb x bg komitmen yang sepenuhnya ketika prgram sampaikan pada malamnya perjumpaan dengan ajk2 aku kene simpan kain kapan..hmmm.....
lame kain tu aku simpan, hinggakan hmpir tiap mlm sblum tdo aku akan tgk kain kapan tu..tapi agak kelakar bila aku bawak balek kain kapan tu, roomate aku tnya ape tu?? aku jwb la... kain kapan.. diorang terkejut.. ala, bukan yang dh gune utk org mati pon, aku, kalu yang dh gune pon aku pon x brani nk amik simpan.. eheee


ajk interfaith dialog 2009
bulan ApriL..
bulan sibuk buat persiapan nk exam then cuti..

bulan May
befday aku la..

bulan jun - julai..
bulan aku pegi survey camp di lumut, perak.. 2 minggu aku di sane..bez la jugak..minggu pertama pegi mengukur kat site dari pagi hingga ke petang..minggu ke 2 siapkan key in data.. bila kita key in data ke dlm laptop, kita dapat tgk bentuk site kita yang dh di ukur.. hitam aku
ni group aku..ade sorang lagi, tp xde dlm ni

bulan ogos - disember
bulan ni merupakan semester ke tiga aku di UmP..sem ni aku x brp pegang jawatan..hehe.. seronok.. tp pada sem ni ade satu wabak penyakit berjangkit iaitu H1N1.. minggu ke 2 bulan 8 Ump di tutup sume pelajar di kehendaki balek..hehu.. then after seminggu ump dibuka aku pulak di kuarantin..kne balek rumah...heeehuuuu....seronok, bahkan beronok-ronok la..
sampa rumah malam..keesokkannya aku pon beransur pulih,..alhamdulillah.. ;)

bulan november, ade hari raya haji..iaitu jatuh pada 28 november.. umah tok atas tol n umah tok rhu rendang masing2 berkorban lembu sekor..

ni lembu korban umah tok atas tol

ni lembu korban umah tok rhu rendang

dan sekarang bulan 12, iaitu bulan disember..new sem, new azam, and happy new year..!!!

No comments:

Post a Comment